Forteller om kundenes IT-suksess
Da TeleComputing ville synliggjøre resultatene de skaper for sine kunder, valgte IT-kjempen Goodwill som kommunikasjonspartner.
I 20 år har TeleComputing vært Nordens ledende leverandør av IT-løsninger for organisasjoner og næringsliv. Selskapet, som har ca. 1000 ansatte og hovedkontor i Asker, samt kontorer i Bergen, Stavanger, Bryne og Stockholm, håndterer daglig drift og support for omlag 1300 kunder, deriblant Color Line, LO og Røde Kors.
- Vår visjon er å hjelpe kundene å skape forretningsverdi gjennom IT. I stedet for at bedrifter og organisasjoner bruker tid og energi på servere, support, datarom og skalering, tar vi oss av dette slik at kundene våre kan konsentrere seg om sin egen kjernevirksomhet. Enkelt sagt: du skal slippe å fokusere på IT-utfordringer når jobben din egentlig er å utvinne olje i Nordsjøen, forklarer salgs- og markedsdirektør Lars David Klausen.
Inngikk partnerskap
Da TeleComputing bestemt seg for å synliggjøre hvilke resultater de skaper for sine kunder, valgte de Goodwill som strategisk og operasjonell kommunikasjonspartner.
- Vi trengte en partner med god strategisk innsikt i våre forretningsområder og like stor grad av gjennomføringsevne som vi selv har. Samtidig var det viktig for oss å finne et byrå som kunne kommunisere verdien av gode IT-løsninger enkelt og forståelig. Det fikk vi gjennom Goodwill, sier Klausen.
Fjær i hatten
Daglig leder i Goodwill, Henrik Ottersen, gleder seg over å få nok et solid selskap på kundelisten.
- Akkurat som TeleComputing, har Mediamenn lang erfaring med å gå inn i bedrifter på et strategisk nivå for deretter å løse konkrete arbeidsoppgaver og skape resultater. Det er alltid en fjær i hatten vår når selskaper som selv lever av å løse oppgaver for andre, lar oss løse sine egne. TeleComputing er kjent som spesialisten innen profesjonell, skybasert IT-drift, og vi er veldig ydmyke og glade over å få lov til å jobbe med Nordens ledende leverandør på dette feltet.
Fra content til strategi
Goodwill ble opprinnelig startet som contentbyrået Mediamenn i 2012, men har de siste par årene utviklet seg til et kommunikasjonsmiljø med spesialkompetanse på strategisk rådgiving, PR og prosjektledelse.
- Vi har et sterkt innslag av kunder fra industri og tjenestenæring i porteføljen vår. Det er et resultat av bevisst satsing mot utvalgte nisjer. Mediamenn besitter i dag unik kompetanse på flere av disse områdene. Det merker vi at markedet også har fått med seg, sier daglig leder Henrik Ottersen.