SHOREDITCH– SEMINARET
UTSATT TIL HØSTEN 2024:
Interessert i et faglig seminar innen PR og kommunikasjon som du faktisk har bruk for? Og som gjør deg bedre skodd til fremtidens arbeidsoppgaver?
17.-19. april 2024 inviterer Goodwill og Seriøst Firma til tidenes første Shoreditch-seminar. Seminaret, som naturlig nok finner sted i Shoreditch, London, passer for ledere og rådgivere som har PR- og kommunikasjonsarbeid som en del av sitt fagområde, og som ønsker å være forberedt på hva denne bastarden av et fag innebærer i fremtiden.
Med en kombinasjon av teoretisk og praktisk innhold, vil seminaret bidra til at du reiser hjem med ny kunnskap, verktøy og nettverk i bagasjen.
Seminaret er delt i tre:
-
RECEPTION DAY (Onsdag 17. april - ettermiddag):
Mottagelse og faglig oppstart
-
SHOREDITCH DAY (Torsdag 18. april)
Fagdag på det flotte Mamas Shelter-hotell i Shoreditch
-
VISIT DAY (Fredag 19. april)
Besøk hos ulike virksomheter i London for å se hvordan det jobbes med PR og kommunikasjon i den britiske metropolen.
For alle deltagere skal ha mulighet til å engasjere seg i de ulike delene av seminaret er antall plasser begrenset til 40.
Jeg vil melde meg på Shoreditch-seminaret!
Alt du trenger å gjøre er å oppgi epost-adressen din, og vi i Goodwill vil ta kontakt med deg for flere detaljer og informasjon om Shoreditch.
PRAKTISKE OPPLYSNINGER
Shoreditch-seminaret finner sted 17. – 19. april 2024. Vi bor på hotellet Mamas Shelter i Shoreditch, London. Frokost og lunsj som inntas på hotellet er inkludert i prisen.
Middagen onsdag 17.april spises på stedet der Reception Day arrangeres (se programmet lengst ned på siden), mens middag torsdag 18. april arrangeres i nærheten av Fleet Street.
Prisen for hele seminaret er 36.000 NO eks. MVA. Dette inkluderer:
-
Deltagelse alle tre dager.
-
Overnatting på Mamas Shelter fra onsdag til fredag.
-
Alle måltider (ekskl. drikke) under seminaret.
Er det to eller flere fra samme virksomhet er det 15 prosent rabatt per person.
Flybilletten er ikke inkludert.
Bonus!
Alle deltagere på Shoreditch-seminaret vil få anledning til å delta gratis på to av Goodwills populære PR-kurs. Kursene er på tre timer og finner sted på ettermiddagen i våre nye kontorlokaler på Stortorvet.
DISSE TREFFER DU I SHOREDITCH
PROGRAM
RECEPTION DAY
Onsdag 17. april
Sted: TBA
Tid: Ettermiddag
Vi møtes i Shoreditch onsdag ettermiddag for en faglig og sosial oppstart av Shoreditch-seminaret. I samtale med gjester vil BAdesKen, aka Ken Andre Ottesen, sette rammen både faglig og sosialt. Hvorfor har byen hatt så stor betydning for nordmenn? Hvordan har vi nordmenn - fra vikinger til Erling Braut Haaland - preget utviklingen på de britiske øyer? Hvordan er dette bildet i dag? Er det fremdeles mulig for oss nordmenn å påvirke Storbritannia?
Ottesen skal blant annet samtale med journalist og forfatter, Gry Blekastad Almås, om hennes bok Norbritannia. Flere gjester vil bli presentert.
SHOREDITCH DAY
Torsdag 18. april
Sted: Mamas Shelter
Tid: Hele dagen
Dette er fagdagen i seminaret, og det overordnede temaet er hvordan yrkeshverdagen til folk som arbeider med PR og kommunikasjon ser ut om noen år. Vi har i årets utgave av Shoreditch-seminaret valgt å se nærmere på de fortjente kanalene, og hvordan disse i fremtiden vil passe inn i det helhetlige kommunikasjonsarbeidet til virksomheter og organisasjoner.
Tema 1: Hvilken vei går mediene?
-
Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i Kantar Media
Vi har fått et av de klokeste mediehodene i Norge, Ingvar Sandvik i Kantar, til å se inn i glasskula: Hva er norsk medievirkelighet i morgen? Hvordan ser aviser, nettaviser, mediehus, radio-og TV-kanaler ut om noen år?
-
Eirik Solheim, journalist og KI-ekspert
En av Norges fremste tek-journalister, Eirik Solheim, skal fortelle i hvilken grad mediene benytter seg av KI allerede i dag, men ikke minst hvilke muligheter mediene står overfor. I hvilken grad vil journalister bruke KI-generert innhold? Og vil teknologien erstatte journalistene?
Tema 2: Hva skjer med kommunikasjonsfaget?
-
Camilla Kim Kielland, daglig leder og rådgiver i Morgenstern
Camilla Kim Kielland skal snakke om effektiv kommunikasjon på tvers av kanalene. Vi vet at kommunikasjonsfaget er i endring, og det må tenkes nytt. Vi trenger nye strukturer i måten vi jobber på. Hva er det vi står overfor? Camilla er i dag leder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, tidligere kommunikasjonsdirektør i Schibsted og grunnlegger av det prisbelønte kommunikasjonsbyrået Trigger.
-
Torgeir Vierdal, partner og rådgiver i Nourish Global
I 2024 endres virksomheter og organisasjoners omverden fra uke til uke. Tempoet er voldsomt. Vi har invitert Vierdal for å snakke om hvordan virksomhet forbereder seg på store endringer som vil påvirke på både kort og lang sikt. Hvordan endres forretnings- innovasjons- og kommunikasjonsstrategien for selskaper når du kommer ut på den andre siden av en økonomisk nedtur. Hva er en kommunikasjonsstrategi i 2024? Vierdal har nylig etablert det globale konsulenthuset Nourish Global, og var før det daglig leder i Anorak i over ti år.
Tema 3: Hva betyr endringene for kommunikasjonssjefen og rådgivere? Innledninger og faktisk arbeid
-
Johannes Fjose Berg, partner og seniorrådgiver i Goodwill
Hvilke verktøy skal en kommunikasjonsrådgiver beherske i 2024. Johannes Fjose Berg, partner og rådgiver i Goodwill, går gjennom de sju viktigste verktøyene en kommunikasjonsrådgiver trenger i den praktiske og faktiske arbeidshverdagen. Som deltager får du med deg eksklusivt malverk i bagasjen tilbake til Norge.
NB: Flere innledere vil bli annonsert fortløpende frem mot seminaret!
VISIT DAY
Fredag 19. april
Sted: TBA
Virksomheter vi besøker: TBA
Tid: Formiddag/tidlig ettermiddag
Som en del av konseptet med Shoreditch-seminaret, bruker vi fredag til å besøke til ledende virksomheter og organisasjoner i London. Hva rører seg? Virksomhetene vil være både private selskap, offentlige virksomheter og byråer.
Kl. 09.00: Første stopp på programmet vil være Den Norske Ambassaden, der leder av kommunikasjonsavdelingen Lars Erik Hauge vil gi oss et unikt innblikk i ambassadens kommunikasjonsarbeid.